Selamat berkunjung ke Azmashop Online, bagi anda yang mendaftar menjadi pengedar Jusmate 5 melalui Azmas Online akan diberi satu blog percuma untuk tujuan mempromosikan produk anda.Jangan lepaskan peluang untuk anda terus berjaya dalam bidang perniagaan ini.Tinggalkan pesanan di blog ini atau sms kepada Kak Sue untuk info lanjut..okeis...Welcome To Azmashop Online... This shop belong to Azmas Collection ...Need Helped,Dont Hesitate To Contact Us Or Call/SMS To 016-6465686 ..... Thank You For Viewing ......

PILIH PRODUK ANDA DISINI!!

Friday 5 June 2009

Soalan Lazim

Antara soalan yang biasa ditanya mengenai pengambilan Jus Mate 5. (sesetengah dipetik dari ruangan forum 'bersama pakar' dari laman web rasmi Herba Prima)

Soalan : -

Bolehkah JM5 di ambil selepas makan nasi?

Jawapan : -

Pertama sekali Puan perlu mengurangkan pengambilan kalori. Seterusnya gantikan dengan makanan yang rendah lemak, protein dan karbohidrat dan tinggi serat seperti buah-buahan dan sayur-sayuran.

Pastikan tiada pengambilan kalori 2 jam sebelum dan 3 jam selepas mengambil JDM5 kerana ia akan mengganggu proses pembakaran lemak oleh JDM5.

Soalan : -

Bolehkah JDM5 di ambil sebelum tidur untuk mereka yang mempunyai masalah untuk mengambil JDM5 pada waktu tengah hari?

Jawapan: -

Boleh. JDM5 membantu proses pembakaran lemak walaupon semasa tidur. Yang penting kawal pengambilan kalori dan jenis makanan yang diambil. Namun untuk kesan yang terbaik adalah pengambilan pada waktu tengah hari.

Soalan : -

Bagaimanakah aturan pangambilan Jus Mate 5 bagi mereka yang berpuasa?


Jawapan: -

Bagi mereka yang berpuasa, boleh amalkan Jus Mate 5 pada waktu sahur. Namun pada waktu berbuka, digalakkan mengambil makanan yang tinggi serat dan air putih (plain water) yang banyak serta kurangkan makanan berkalori tinggi.

PESAKIT JANTUNG

Soalan:-

saya pernah memakan ubat sliming pil jenama kintop dahulu......kesannya semasa pemeriksaan doktor, saya disahkan menghidap sakit jantung, saya telahpun di rawat dengan beberapa suntikan untuk melancarkan saluran darah yang tersumbat akibat memakan sliming pil tersebut sekarang saya tidak di berikan apa apa ubatan cuma di berikan jadual pemeriksaan setiap 6 bulan sekali untuk mengetahui keadaan kesihatan saya.

semasa didapati saya menghidap sakit jantung, keesokan harinya doktor nak operate terus...operate andeogram! tapi tak jadi sebab saya mengandung.... sekarang sudah 11 bulan selepas bersalin...dan di nasihatkan jgn mengandung lagi

Adakah customer ini boleh mengambil jus diet mate 5 bagi membantu proses penurunan berat badan dia.

Sekiranya boleh adakah sukatannya tetap sama sprt org lain

Terima kasih doktor
_________________

Jawapan :-

M5 bantu pesakit jantung secara direct dgn mengurangkan kolestrol,..testimoni M5 total kolestrol 6.5 mmol turun ke 5.9mmol hanya dlm sebulan ambil M5. pengurangan ini amat byk berbanding dgn amalan ubatan anti kolestrol yg doc beri ( ubatan modern/ hospital),..ini kerana penguna displin diet dan kebolehan M5 kurangkan lemak melalui lipolisis dan guar gum yg menghalang lemak diserap dan membuang lemak dari usus. Pengurangan kolestrol dlm darah ini mengurangkan kelikatan darah lantas melancarkan peredaran darah,..kebolehan M5 mengurangkan pembentukan atheroma baru pada salur darah dan mengikis / mengurang atheroma yg telah terbentuk juga menjadikan diameter salur darah lebih besar dan ini mengurangkan total peripheral resistant lantas menurunkan tekanan darah tinggi.

secara tidak langsung, apabila badan anda semakin mencecah berat ideal,.aktiviti dan pergerakkan anda lebih aktif dan ini baik utk kardiovascular.

produk yg mengandungi kimia seburtamine menyebabkan jantung berdenyut laju dan boleh mengagalkan fungsi jantung yg tidak normal.

Mate 5 selamat utk mereka yg berpenyakit jantung ,.malah dapat membantu mengurangkan risiko serangan jantung dan kegagalan jantung.

PESAKIT DARAH TINGGI

Soalan :-

salam doc..

Ramai Costumer yg tanya...

1) Pesakit darah tinggi boleh amik tak JDM5?

2) macam mana JDM5 nie berfungsi bagi pesakit darah tinggi?

2) Cara pengambilan JDM5 dan ubat hospital?


Jawapan :-

pengidap darah tinggi adalah elok amalkan JDM5 yg boleh menurunkan darah tinggi.

Ubatan darah tinggi pada awalnya terus diamal seperti biasa , dan pesakit kena regular check tekanan darah,..sekiranya darah tinggi sudah normal,..bolehlah kurangkan dose atau stop.

Ambil ubat darah sebelum 2 jam ambil JDM dgn plain water

JDM menurunkan darah dgn
1. kurangkan kolestrol ini mengurangkan periperal resistant.
2. Membuang toxin yg bahaya dari dalam usus
3. Mengurankan kadar tindakbalas cortisol
4. mengurangkan pre / post load utk jantung...



PENGHIDAP GASTRIK

Soalan :-

doc..ini soalan lazim yg di tanya oleh pengguna jus mate 5 , boleh terangkan cara pengambilan dan tips khusus untuk penghidap gastrik..terima kasih..

Jawapan :-

bagi penguna yg alami gastrik,..mereka kena terus amalkan ubat gastrik, ambil dgn air kosong,.seperti biasa,..baisanya di permulaan , gastrik akan terasa ,..ini disebabkan perut kosong dan asid tidak di nuetralkan oleh makanan...namun HCA dlm JDM mampu menyediakan lapisan pelindung pareital sel gastrik daripada serangan asid dan mengurangkan jumlah asid tg dirembes,...bila perubahan sudah berlaku, gastik akan berkurang...dan hilang,..

KESAN JANGKA PANJANG

Soalan :-

doc...

ini juga soalan ulang tayang:

1) adakah pengguna JDM ini akan mengalami kesan sampingan pada masa hadapan, seperti buah pinggang gagal berfungsi, menghidapi cancer, dan sebagainya setelah mengambil JDM?

2) mengapa berat badan cepat turun, w/pun baru sehari mengambil JDM?

3) adakah JDM ini seperti produk perlangsingan lain yang terdapat dipasaran, dimana terdapat had masa tertentu untuk mengambilnye,
sebagai contoh : product A tidak boleh diamalkan lebih dari 3 bulan...
selepas 3 bulan, mungkin terdapat kesan yang kurang baik....

diharap dr, dapat memberi panduan

terima kasih...

Jawapan :-

1. JDM selamat digunakan,..biasanya utk mereka yg berat 80 KG dan perlu penurunan sekitar 25-30 kg utk mencapai berat ideal BMI =22 untuk umur 20 ke 30 tahun, BMI 23-24, untuk umur 31 ke 40 tahun, adalah selama 3 ke 5 bulan,bagi mereka yg berat melebihi 150 KG ke 230 Kg, utk mencapai BMI 25 ke 27 adalah dlm tempoh 8 ke 10 bulan.
Setelah mencapai berat ideal,.pemakanan seimbang dgn jumlah kalori yg terkini mestilah diamalkan, disamping senaman secara berterusan . JDM boleh diambil sekali semingu/ lebih kerap / kurang kerap utk membantu sel-sel metabolisma dlm keadaan aktif.
JDM mengunakan bahan makan asas setempat sebagai aktif ingredient , dan secara klinikal terbukti selamat tanpa kesan negetif segera dan jangka panjang,..malah penguna yg mengidap penyakit spt kencing manis, darah tinggi, kolestrol tinggi, sakit sendi, kemurungan ...bebas dari penyakit tersebut setelah mencapai penurunan berat dgn JDM.
penurunan berat penguna mengamal JDM berlaku dgn pantas n berkesan sekiranya 1. Sel-sel lemak mampu diaktifkan melebihi tahap 'treshold' sel,
tahap treshold pembakaran sel lemak berbeza pd setiap individu, faktor spt 1. umur 2. pengaruh negetif kesan ubatan langsing yg mengandungi kimia yg telah penguna amalkan 3. pernah amalkan ubatan langsing yg berbeza asas formulasi 4. kesan halangan pil hormone 5. dan yang paling biasa , tiada kerjasama dari penguna yg mengamal JDM, dimana mereka tidak mengikut asas program diet JDM yg secara serentak aktifkan pengurangan pengambilan kalori dan pembakaran lemak.

Jika semua faktor halangan ini tiada,..semestinya bahan asas makanan dlm JDM mampu bekerja dgn cemerlang dlm badan utk memberi penurunan yg menabjubkan...

Sepatutnya anda menhargai,..formulasi yg JDM yg begitu hebat ini.

Angaplah JDM sebagai teman / tetamu yg berbudi n cerdas yg datang berkunjung ke rumah anda,..sekiranya anda menjemput dia masuk, membenarkan / memberikan kerjasama , sanggup menyediakan apa jua keperluan tetamu dgn semnagat n jujur,..pasti JDm mampu / seperti tetamu yg berbudi,...membantu anda menyelesaikan masalah anda,...

Soalan:

Kebanyakan pemakanan diet akan mengelakkan pengambilan ais.. jadi kenapa JDM ni membolehkan pengguna menggunakan ais dalam minumannya. kadang2 ramai jugak yg pelik ngan bertanya kepada saya.. mungkin ini satu-satunya program diet yg meng’halal’ kan ais.

Adakah JDM memberi ape2 kesan negative kpd ibu mengandung terutama di awal kandungan. bukan ape, kadang2 diawal mengandung kita blum dapat detect, so kot2 la mengandung masa guna JDM ni…

Jawapan :

JM5 telah doc formulasikan utk memberi kemudahan pada penguna amalkan seakan minum jus oren sejuk…ini adalah teknlogi luar biasa anak watan yg patut dibanggakan,.Ia pelik , tapi benar dan telah berulang kali terbukti yg paling berkesan, ajaib, mudah, murah dan selamat….tidak seperti produk lain.

JM5 mampu membantu menyuburkan wanita mandul dgn meningkatkan kematangan meosis satu pada tahap metaphase dan serta meningkat aktviti ovari. Ramai pengamal JM5 yg mandul sudah hamil. JM5 selamat, utk ibu dan bayi.

Namun, ibu mengandung dilarang utk diet,..kerana ini bertentangan dgn fisilogi normal perubahan mengandung, yg memastikan ibu dan anak mendapat zat secukupnya, dan kenaikan berat semasa mengandung adalah kerana perkembangan bayi dan saiz sel-sel ibu utk persediaan secukupnya selama tempoh mengandung dan bersalin serta proses susuan bayi.

Soalan :

Sejak pengambilan JDM5, saya mengalami sembelit & jarang ke toilet kecuali buang air kecil dek kerna minum air dlm 3 hingga 4 liter sehari...

sebelum ni saya memng x de masalah pergi toilet.... selalunya 2 kali sehari. sebaik bangun pagi dan selepas mkn.... saya rasa x selesa.. bila x pergi toilet..... saya minum byk air putih n makan byk sayur dlm breakfast

Jawapan :

dlm pengamalan JDM, penguna mula mengurangkan makan,ini menyebabkan pergerakan usus lambat / sembelit. Bila amik jus ni kan, kita dah kurang makan, dah kurang makan, apa lagi yang nak di keluarkan,cuba fikirkan jawapan saya.Tapi jangan risau JDM 5 mengandungi guar gum sejenis fiber yg boleh membantu merawat sembelit dan masaalah usus yg lain.

Teruskan amal makan sayur n buahan spt betik / pisang ,.dan dlm masa yg sama kurangkan makanan berkalori jenis kaborhidrat spt nasi, roti, oat atau mee,...biasanya usus anda akan mula biasa dgn corak pemakanan yg baru,..dan guar gum dlm JDM 5 membantu merawat / mempercepatkan hilang sembelit yg pn alami,..

harus faham , sembelit yg dialami disebabkan pertukaran cara / jenis makan,..bukan kerana JDM 5

Soalan :

boleh ke saya menggunakan JDM5 slps bersalin, bilakah waktu yang sesuai untuk menggunakannya (hari yang ke berapa)
Apabila menggunakan JDM5, masih blh menyusukan bayi ke
jika di dlm pantang saya mengambil jamu, blh ke saya mengambil JDM5 jugak

Jawapan :

ibu menyusu selamat mengamal JDM utk ibu dan bayi, minum air extra sedikit , dan bykkan buahan dan sayuran

Terdapat byk jenis jamu,..jamu yg terdapat phytoestrogen, vitamin akan merangsang selera makan, dan menyimpang air,..kesan halangan jamu , berbeza ,..dr syorkan penguna fokas kepada perkara yg paling utama,..jika mereka sudah pasti, jenis yg sukar berat turun ,..jgn campurkan amalan JDM dgn apa jua jenis amalan yg lain,...sekiaranya mereka mendapat kesan penurunan yg bagus dgn JDM, dan amalan mengambil jamu tidak membantut penurunan berat oleh JDM,..boleh teruskan keduanya... boleh amalkan jus pada minggu ke 2


Soalan :

Kenapa Berat Badan Susah Nak Turun?

Jawapan :

Mereka yg sukar turun berat bukan sahaja disebabkan kalori lebihan,..dalam kes begini walaupun kalori sudah dikurangkan dan Jus Mate diambil utk neningkatkan metabolisma dan pembakaran lemak,..lemak tidak mampu di bakar / dihancurkan kerana ia dihalang oleh faktor halagan seperti:

-kerosakan sel akibat sudah mengamal pil langsing berkimia,
-kesan ubatan steroid , pil kesuburan, pil perancang dan kesan negetif lain yg telah doc bincangkan .

Namun jika penguna sanggup hanya ambil plain water + JDM 2X + sedikit buah + sedikit sayur,pasti badan anda mampu utk di didik dan menerima JDM utk membakar lemak.

kejayaan penguna yg alami kes begini sudah banyak.

Dr Rozmey.

0 comments:

Pesanan

Nama:
Email:
Alamat Penghantaran:
No.Telefon:
Jumlah Pesanan
Ingin jadi pengedar Ya
Tidak

*untuk menjadi pengedar, anda hendaklah membeli 3 kotak sekaligus dengan harga RM450 sahaja

Pertanyaan

Azmashop Online